نتایج بیشتری یافت نشد

چگونه در آپارات استریم کنیم | آموزش کامل استریم در پلتفرم آپارات با گوشی

استریم، امکانی جذاب در بهترین سرویس ایرانی اشتراک ویدیو 

یکی از امکانات ویژه سرویس‌های اشتراک ویدیو خارجی استریم است که طرفداران زیادی دارد، امکان استفاده از این امکان برای کاربران ایرانی این سرویس‌ها هم وجود دارد اما با شرایط خاص و بیشتر به زان انگلیسی. این‌روزها اما امکان استریم و لایو استریم در کشور ما و به زبان فارسی هم وجود دارد. آپارات سرویسی است که امکان استریم را به کاربران خود می‌دهد و طرفداران زیادی دارد. اما این موضوع که چگونه در آپارات استریم کنیم و چه نرم‌افزارهایی برای این کار وجود دارد، مشکل بزرگ بیشتر کاربران است که در ادامه به حل آن می‌پردازیم.

آپارات چیست؟

تا همین چند سال پیش کاربران ایرانی برای اشتراک ویدیوهای خود برای گروهی از افراد به صورت همزمان، تنها امکان استفاده از نرم‌افزارهایی مانند اینستاگرام را داشتند. این نرم‌افزار محدودیت‌هایی مانند زمان اشتراک ویدیو داشت و کاربران برای اشتراک ویدیوهای طولانی‌تر ناچار به استفاده از سرویس‌هایی مانند یوتیوب بودند که برای کاربران ایرانی مسدود است. با ایجاد سرویس آپارات اما امکان اشتراک ویدیو بدون مشکل مسدودیت و محدودیت‌های نرم‌افزارهای خارجی برای ایرانیان هم فراهم شد. 

تاریخچه راه‌اندازی این سرویس

سرویس آپارات در سال 1389 راه‌اندازی شد، تا قبل از ایجاد و راه‌اندازی سرویس آپارات کاربران ایرانی ناچار بودند که با استفاده از فیلترشکن و استفاده از حجم بیشتر اینترت از سرویس‌های اشتراکی خارجی استفاده کنند اما با راه‌اندازی آپارات تمام این مشکلات برای کاربران برطرف شدند. 

دقیقا یک سال بعد از راه‌اندازی سایت این سرویس، نسخه اندروید آن هم منتشر شد و در کمتر از 2 سال کاربران آن به بیشتر از 1 میلیون نفر رسیدند. این سرویس‌ که در چندسال اخیر به دفعات به عنوان بهترین سرویس اشتراک ویدیو ایرانی در جشنواره‌های مختلف انتخاب شده است، این‌روزها با امکانات ویژه و در انواع سیستم عامل‌ها قابل استفاده است. 

امکانات سرویس آپارات 

سرویس آپارات از ابتدای راه‌اندازی تا الان پیشرفت‌های زیادی داشته است. این سرویس در ابتدا تنها یک سرویس بارگذاری و اشتراک ویدیو ساده بود، اما به مرور و با افزایش تعداد کاربران امکانات مختلفی به آن افزوده شد. این‌روزها سرویس آپارات بیشترین امکانات نسبت به تمام سرویس‌های اشتراک‌گذاری ایرانی دیگر را به کاربران خود ارائه می‌دهد که بعضی از آن‌ها موارد زیر است. 

سرعت بالای بارگذاری و نمایش ویدیوها برای کاربران 

استفاده کمتر از حجم اینترنت، تقریبا نیم‌بها 

دانلود رایگان ویدیوها 

امکان اشتراک‌گذاری ویدیوها در سایر سایت‌ها و نرم‌افزارها 

امکانات مختلف برای ضبط ویدیوها به صورت استریم

بارگذاری ویدیو 

بارگذاری ویدیو اصلی‌ترین امکان آپارات است، در واقع این سرویس از همان ابتدا برمبنای بارگذاری ویدیو راه‌اندازی شده است. برای بارگذاری ویدیو در آپارات نیاز به انجام کار خاصی نیست و تنها کافی است که در این سایت یک حساب کاربری ایجاد کرد. سپس باید براساس محتوای ویدیوی خود دسته‌بندی مناسب را انتخاب و بارگذاری ویدیو را انجام داد.

استریم و لایو استریم 

امکان دیگر سایت و اپلیکیشن آپارات برای کاربران استریم و لایو استریم است. با این امکان کاربران می‌توانند جلسات آنلاین و زنده برای دنبال‌کنندگان خود برگزار کرده یا از بازی‌ها و فعالیت‌هایی که با موبایل یا کامپیوتر انجام می‌دهند ویدیو ضبط کرده و همزمان با انجام با کاربران به اشتراک بگذارند. 

استریم در واقع اشتراک‌گذاری ویدیو در حالتی است که کاربر نیازی به دانلود آن نداشته باشد مگر برای استفاده بیشتر و مجدد از ویدیو. در واقع بعد از پخش زنده ویدیوها به صورت استریم روی سرویس مورد نظر قرار می‌گیرند تا کاربران هر زمان به آن دسترسی داشته باشند. در ادامه به توضیح این موضوع که چگونه در آپارات استریم کنیم و انواع این کار می‌پردازیم.

استریم آپارات چیست؟

در اولین قدم برای پاسخ به پرسش چگونه در آپارات استریم کنیم باید با مفهوم این اصطلاح آشنایی داشتهب باشید. استریم در واقع تکنولوژی انتقال محتوا به صورت عمومی است که محتوای تولید شده را به صورت صوتی و تصویری برای کاربران ارائه می‌کند. این روش سریع‌ترین روش انتقال محتواست که مشکلات قبلی استفاده از محتواهای ویدیویی مانند نیاز به دانلود آن‌ها را حل کرده است. 

تعریف ساده‌تر استریم به این صورت است که در گذشته کاربران برای استفاده از یک محتوای ویدیویی از سایتی خاص در گوشی یا کامپیوتر ناچار بودند که ابتدا آن فایل را دانلود و در سیستم خود ذخیره کنند و سپس به تماشای آن بپردازند. این کار مشکلاتی مانند از دست رفتن حجم اینترنت در صورت نامناسب بودن محتوا را با همراه داشت. استریم اما نقطه مقابل اون موضوع است، در استریم کاربر نیازی به دانلود کامل محتوا برای مشاهده ندارد و تنها با کلیک روی دکمه پخش محتوا برای او نمایش داده می‌شود. با این امکان کاربر می‌تواند بخشی از محتوا را مشاهده کند و در صورتی که باز هم نیاز به آن داشت برای دانلود اقدام کند. امکان استریم کردن ویدیوها تنها در بعضی سرویس‌های خاص مانند یوتیوب، ساوند کلود و... و در ایران در سرویس آپارات و بعضی سرویس‌های مشابه وجود دارد.

انواع استریم

استریم انواع مختلفی دارد. به طور کلی این کار به دو صورت استریم دائمی یا موقت و استریم زنده یا لایو استریم انجام می‌شود. هر دو نوع استریم‌ها در سایت آپارات قابل انجام هستند. قبل از پاسخ به این سوال که چگونه در آپارات استریم کنیم نیاز است که انواع این کار معرفی شود. 

استریم دائمی یا مقطعی، نوعی از استریم کردن ویدیوهاست که در سرویس‌های اشتراک‌گذاری خاص مانند آپارات انجام می‌شود و افراد می‌توانند هر زمان به آن دسترسی داشته باشند. این نوع پرطرفدار در انواع سرویس‌های داخلی و خارجی به صورت روزانه و توسط میلیون‌ها کاربر استفاده می‌شود

استریم زنده یا لایو استریم، در واقع همان پخش زنده است که در سرویس‌های مختلف و با موضوعات متفاوت مانند پخش کلاس های آموزشی، جلسات کاری، رویدادهای ورزشی و... انجام می‌شود. لایو استریم چند سالی است که در سرویس‌های اشتراک ویدیو روی کار آمده و از همان ابتدا طرفداران زیادی کسب کرده است اما هنوز همه کاربران به چگونگی و مزایای آن آشنایی ندارند 

مزایای استفاده از استریم آپارات

در بخش قبلی مطلب چگونه در آپارات استریم کنیم، این امکان آپارات را توضیح دادیم اما ممکن است این سوال برای کاربران ایجاد شود که چرا باید از این امکان استفاده کرد. به خصوص در مورد لایو استریم این سوال بیشتر ایجاد می‌شود که چرا افراد باید وقت خود را صرف استریم کردن یک ویدیو در سرویس‌هایی مانند آپارات کنند که پاسخ آن به شرح زیر است. 

کسب درآمد 

بیشتر افرادی که به دنبال پاسخ این سوال هستند که چگونه در آپارات استریم کنیم، به دنبال کسب درآمد از این سرویس هستند. بله، کسب درآمد یکی از مهم‌ترین مزایای استریم در آپارات به خصوص در لایو استریم‌هاست. کاربرانی که به صورت استریمر یا سازنده استریم در آپارات فعالیت‌ می‌کنند این امکان را دارند که با فروش بلیط برای شرکت در استریم‌های خود به کاربران دیگر از این سرویس کسب درآمد داشته باشند.

افزایش دنبال‌کننده‌ها 

مزیت بعدی استریم کردن در آپارات و یادگیری اینکه چگونه در آپارات استریم کنیم افزایش تعداد دنبال کننده‌های ویدیوها در آپارات است که این موضوع هم در افزایش کسب درآمد موثر است. 

امکان تبادل نظر

یکی دیگر از مزایای استریم‌ها امکان تبادل نظر در ویدیوهایی است که به صورت استریم پخش می‌شوند. به خصوص در لایو استریم‌ها کاربران این امکان را دارند که به صورت زنده با سازنده استریم ارتباط گرفته و به تعامل با دیگر کاربران هم بپردازند.

کیفیت بالا

یکی دیگر از مزایای استفاده از امکان استریم و یادگیری این موضوع که چگونه در آپارات استریم کنیم، کیفیت بالای ویدیوها در آپارات است. ویدیوهای آپارات در صورت تمایل کاربر حتی با کیفیت اچ‌دی هم قابل بارگذاری و نمایش هستند. همچنین این ویژگی که کاربران می‌توانند بنا به سلیقه خود کیفیت پخش را تنظیم کنند از دیگر مزایای سرویس آپارات برای استریم کردن ویدیوها است. 

چگونه در آپارات استریم کنیم، قوانین مربوط به استریم در آپارات 

برای شروع آموزش استریم گذاشتن در آپارات و یادگیری این موضوع که چگونه در آپارات استریم کنیم در اولین قدم باید با قوانین این کار آشنایی داشته باشید. نه تنها در سرویس آپارات، بلکه در تمام سرویس‌های اشتراک ویدیو قوانینی برای کاربرانی که قصد استفاده از آن برای اشتراک‌گذاری ویدیو را دارند وجود دارد. در صورت عدم رعایت این قوانین ابتدا حساب کاربری مسدود می‌شود و در مواردی حتی ممکن است به مجازات‌های سنگین‌تر مانند جریمه نقدی یا حبس نیز منتهی شود. 

عدم استفاده از هویت جعلی برای ساخت حساب کاربری

یکی دیگر از قوانینی که پیش از آشنایی با نحوه استریم در آپارات و یادگیری اینکه چگونه در آپارات استریم کنیم باید از آن مطلع باشید، عدم استفاده از هویت جعلی برای افتتاح حساب کاربری است. هویت کاربران باید واقعی باشد تا در صورت بروز مشکل قابلیت پیگیری داشته باشد. 

عدم استفاده از محتوای آسیب‌زننده 

قوانین گفته شده تا اینجای مطلب چگونه در آپارات استریم کنیم اهمیت زیادی دارند اما یکی از مهم‌ترین قوانینی که در صورت عدم رعایت تبعات سنگینی برای کاربر به دنبال خواهد داشت، استفاده از محتوای آسیب‌زننده و هنجارشکن است. بعضی از مثال‌های این محتوا به شرح زیر است:

محتواهایی با موضوع آسیب جسمی به خود، دیگران یا حیوانات

محتواهای جنسی 

استفاده از مشروبات الکلی در محتوا

استعمال مستقیم دخانیات 

خشونت و تهدید در محتوا

تمسخر

نژادپرستی

توهین به مقدسات، قومیت‌ها و...

رعایت حقوق دیگران 

در نهایت تمام افرادی که به دنبال یادگیری این مطلب هستند که چگونه در آپارات استریم کنیم، باید قبل از یادگیری نحوه استریم در آپارات با حقوق کاربری آشنا باشند. به عنوان مثال استریم‌ها باید با رعایت قانون کپی‌رایت منتشر شود یا در محتواها از اطلاعات شخصی افراد دیگر استفاده نشود. استفاده از اطلاعاتی مانند کد ملی، شناسنامه، آدرس و تلفن اشخاص حقیقی بدون اجازه آن‌ها ممنوع بوده و قابلیت پیگیری قانونی دارد.

چگونه در آپارات استریم کنیم، مراحل این کار در کامپیوتر

اگر تا اینجای مطلب چگونه در آپارات استریم کنیم را مطالعه کرده باشید به خوبی با مفهوم این کار و قوانین آن در سرویس آپارات آشنا شدید. در این بخش و در ادامه توضیح این مطلب که چگونه در آپارات استریم کنیم به آموزش اولین روش انجام این کار می‌پردازیم. یکی از روش‌های استریم در آپارات استفاده از کامپیوتر است، استریم با کامپیوتر نیاز به ابزار و نرم‌افزارهایی دارد که لازمه انجام این کار هستند. 

نیازهای اولیه برای استریم در آپارات

در اولین مرحله از آموزش استریم در آپارات، ابزار این کار معرفی می‌شوند. برای استریم با کامپیوتر مهم‌ترین ابزار نرم‌افزار مناسب استریم است که انواع مختلفی مانند ویمیکس و OBS دارد. نرم‌افزار OBS نسبت به نرم‌افزار ویمیکس محیط کاربری ساده‌تری دارد به همین دلیل بیشتر کاربران این نرم‌افزار را استفاده می‌کنند. 

برای استریم بازی و.. معمولا نیاز به یک سیستم مجزا برای انجام بازی هم هست که همزمان با انجام بازی، ویدیو را برای استریم کردن در آپارات ضبط و آماده می‌کند. 

استریم در آپارات با نرم‌افزاری OBS

برای استریم در کامپیوتر ابتدا باید نرم‌افزار را دانلود و نصب کرد. البته قبل از آن نیاز به افتتاح یک حساب کاربری در سایت آپارات هم هست. 

بعد از نصب و ورود به نرم‌افزار وارد محیط کاربری آن می‌شوید که در بخش پایین، گوشه و سمت راست کلیدهایی مانند شروع استریم، ضبط و تنظیمات وجود دارد که ابتدا باید تنظیمات را انجام داد.

در نوار کشویی تنظیمات بخش استریم وجود دارد که دارای دو گزینه است و مطابق عکس باید گزینه پایین را انتخاب کرد

سپس باید وارد پنل کاربری آپارات شد و بخش پخش زنده را انتخاب کرد

در بخش پخش زنده تا فیلد URI و Stream Key وجود دارد که برای ضبط استریم نیاز است، مرورگر در طول ضبط استریم باید باز باشد. سپس به نرم‌افزار وارد می‌شویم و محتوای URI را که از آپارات گرفتیم وارد بخش مربوط در نرم‌افزار می‌کنیم

بعد از انجام تنظیمات اولیه کافی است که صفحه نمایش را مشخص کنید که در بخش سورس و با زدن + به آن دسترسی پیدا می‌کنید 

در آخرین مرحله کافی است استریم را شروع و محتوای مورد نظر را ضبط کنید تا بعد از اتمام در آپارات بارگذاری شود

آموزش استریم گذاشتن در آپارات به صورت بالا مناسب افرادی است که از طریق کامپیوتر قصد انجام این کار را دارند و با این ابزار قصد یادگیری این مطلب که چگونه در آپارات استریم کنیم را دارند. 

چگونه در آپارات استریم کنیم، مراحل استریم در آپارات با گوشی

در پاسخ به این سوال که چگونه در آپارات استریم کنیم، گفته شد که دو روش کامپیوتری و استریم با گوشی برای این کار وجود دارد. در آخرین بخش از مطلب چگونه در آپارات استریم کنیم به توضیح نوع دیگر آموزش استریم گذاشتن در آپارات یا آموزش استریم در آپارات با گوشی می‌پردازیم. با توجه به اینکه این‌روزها اکثر افراد از گوشی موبایل استفاده می‌کنند و این ابزار نسبت به کامپیوتر در دسترس‌تر است، تمام استریمرهایی که در آپارات فعالیت می‌کنند باید با آموزش استریم در آپارات با گوشی آشنایی داشته باشند. 

نیازهای اولیه برای استریم با گوشی 

اولین مرحله آموزش استریم در آپارات با گوشی به نیازهای اولیه کاربر برای این کار اختصاص دارد. یک گوشی با پردازنده نسبتا خوب، اینترنت پرسرعت، حساب کاربری در آپارات و نرم‌افزارهای مخصوص نیاز اولیه انجام این کار هستند. برای استریم با گوشی دو روش وجود دارد، استریم مستقیم با دوربین گوشی و استریم از صحفه گوشی مانند انجام بازی و... که هر کدام نرم‌افزارهای جداگانه‌ای دارد. 

استریم آپارات با دوربین در گوشی

برای استریم با دوربین نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که بهترین آن برای کاربران ایرانی لاریکس برودکستر یا larix broadcaster می‌باشد. 

در اولین مرحله باید نرم‌افزار را از پلی استور نصب کرد و سپس دسترسی‌های لازم برای ضبط ویدیو و عکس را به آن داد، بعد از دادن مجوزها نرم‌افزار شروع به کار می‌کند

مانند استریم در کامپیوتر باید فیلدهای استریم کی و URI را در نرم‌افزار گوشی هم وارد کرد، در این نرم‌افزار این فیلدها در تنظیمات و چرخ‌دنده سمت راست صفحه وجود دارند

بعد از ورود به تنظیمات باید وارد بخش کانکشن شد

سپس وارد بخش نیو کانکشن شد و اتصالی جدید برقرار کرد و فیلدهای اسم، سرور و... را مانند نرم‌افزار کامپیوتر از آپارات کپی و در لاریکس وارد کرد

  • در نهایت با تایید فیلدها و ورود به نرم‌افزار می‌توان ضبط با دوربین را مانند دوربین معمولی آغاز کرد

استریم از بازی و... برای آپارات در گوشی

اما محبوب‌تری حالت استریم با گوشی که اگر تا اینجای مطلب چگونه در آپارات استریم کنیم را مطالعه کرده باشید به دنبال آن بوده‌اید، استریم بازی و صفحه نمایش است که نیاز به نرم‌افزار Streamlabs دارد. 

بعد از نصب و ورود به نرم‌افزار در صفحه اول سرویس‌های رایج اشتراک ویدیو مشخص هستند که آپارات در میان آن‌ها نیست

برای تنظیم استریم در آپارات باید بخش custom Rtmp را انتخاب و سرور و استریم کی را از آپارات دریافت و در این بخش کپی کرد

سپس با تایید فیلدهای وارد شده و انتخاب گزینه بعدی، وارد صفحه زیر می‌شوید و با کلیک روی استریم بازی‌های شما، استریم فعال می‌شود

در نهایت با انتخاب گو لایو، استریم بازی به طور زنده به سایت مقصد منتقل می‌شود

پخش زنده با زبان فارسی، امکان ویژه‌ای که آپارات فراهم کرد 

چگونه در آپارات استریم کنیم این سوال به طور کامل در این مقاله توضیح داده شد، با توجه به پرطرفدار بودن این سرویس در ایران و افزایش کاربران آن آشنایی با این امکان و چگونگی استفاده از آن می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت شما در این سرویس کند. برای استریم در این سرویس تنها کافی است که طبق مطالب گفته شده با نحوه این کار آشنایی داشته و بهترین ابزارها را تهیه کنید.

بالاترین هیجان و کسب جوایز در مسابقات بازی های آنلاین مارکوورس

مارکوورس نقطه عطفی در صنعت بازی‌های آنلاین در ایران است. ما پلتفرم مارکوورس را به‌‌گونه‌ای توسعه داده‌ایم که مسابقات بازی های آنلاین در حالت اتوماسیون کامل برگزار شوند. این باعث پیشگیری از هرگونه خطای انسانی می‌شود. همچنین تمامی مراحل و اقدامات مربوط به مسابقات از جمله گروه‌بندی و سهم‌بندی خودکارسازی شده‌اند.

مارکوورس امکان تماشای مسابقات را برای بینندگان مختلف در سراسر دنیا فراهم کرده است. ما همچنین تمامی نیازهای گیمرها را در تمامی سطوح فراهم کرده‌ایم. شما می‌توانید انواع جم‌ها، گیفت کارت‌ها و آیتم‌های مختلف بازی‌های محبوب را نیز به کاربران این پلتفرم و علاقمندان بازی‌های ویدئویی و آنلاین عرضه می‌کنیم. برای حضور در مسابقات بازی های آنلاین مارکوورس می‌توانید همین الان در بخش مسابقات در رقابت بازی مورد نظر خود ثبت نام کنید.


Marcoverse

مارکوورس نقطه عطف صنعت بازی در ایران. در مارکوورس دنیایی از سرگرمی هاست که نه تنها مرجعی برای برگزاری رویداد های مسابقه است، درون خود دارای یک ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوورس قرار دهید؟