نتایج بیشتری یافت نشد

بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر | 10 بازی برتر سال 2022

بازی‌های کامپیوتری، نسل محبوب بازی‌ها در دنیای امروز

برخلاف تصور عمومی که بازی‌های کامپیوتری همزمان با روی کار آمدن اولین کامپیوترها ساخته و عرضه شده‌اند، قدمت این بازی‌ها به کمتر از 40 سال می‌رسد. این بازی‌ها این‌روزها محبوبیت زیادی بخصوص در میان نسل جوان دارند و در میان سبک‌های مختلف آن، سبک استراتژیک در نسل جوان طرفداران بیشتری دارند. این مسئله باعث شده که بهترین بازی های استراتژیک علاوه بر نسخه کنسول‌های بازی مانند ایکس‌باکس، حتما یک نسخه کامپیوتری نیز داشته باشند.

جایگاه بازی‌های استراتژیک در میان بازی‌های کامپیوتری

بازی‌های کامپیوتری انواع مختلفی دارند که در اصطلاح به آن‌ها سبک گفته می‌شود. بعبارت دیگر هر بازی کامپیوتری در سبکی مخصوص طراحی می‌شود و موضوع متفاوتی دارد. تقسیم‌بندی بازی‌ها به سبک‌های مختلف به انتخاب آن‌ها توسط افراد کمک می‌کند، بعنوان مثال علاقه‌مندان به سبک استراتژیک برای انتخاب بازی مستقیما به سراغ بهترین بازی های استراتژیک می‌روند که نیاز به مدیریت و تفکر زیادی دارند. 

انواع سبک‌ها

بازی‌های کامپیوتری دارای سبک‌های مختلفی هستند که یکی از آن‌ها سبک اکشن است، هر سبک بسته به تنوع موضوعات ممکن است چند زیردسته نیز داشته باشد، مثلا سبک اکشن دارای زیردسته‌های پلتفرمی، تیراندازی، بقا و... می‌باشد. سبک ماجراجویی، اکشن و نقش‌آفرینی سه سبک مهم دیگر بازی‌های کامپیوتری هستند. اما یکی از سبک‌های محبوب در میان بازی‌های کامپیوتری سبک استراتژیک است. این سبک تلفیقی از مبارزه، نقش آفرینی، حل مسئله و... است به همین دلیل در میان جوانان طرفداران زیادی دارد.

بهترین بازی های استراتژیک

سبک استراتژیک برای بازیکنان بازی‌های کامپیوتری یادآور بازی‌های جنگی است. اصطلاح استراتژیک در لغت به معنای بکارگیری تاکتیک و تکنیک برای پیروزی و رسیدن به اهداف است و در بازی‌هایی که به این سبک طراحی می‌شوند نیز همین هدف دنبال می‌شود. در این بازی‌ها بازیکن در یک نقش مشخص در بازی نقش‌آفرینی کرده و براساس نقشه بازی و با بکارگیری تاکتیک‌ها به مبارزه با دشمنان و پیروزی می‌پردازد.

اگر علاقه‌مند به بازی‌های این سبک هستید، حتما باید با بهترین بازی های استراتژیک آشنا باشید. در ادامه چند نمونه از جدیدترین بازی‌های سال 2022 در این سبک معرفی شده اند.

عصر امپراطورهای 4 (Age of Empires 4)

اگر بخواهیم در میان بهترین بازی‌های استراتژیک یک مجموعه را به عنوان یکی از محبوب‌ترین مجموعه بازی‌ها معرفی کنیم قطعا Age of Empires  نیز انتخاب می‌شود که در میان نسخه‌های مختلف این مجموعه بازی، Age of Empires 4 از محبوبیت بیشتری برخوداری می‌باشد. این بازی در سال 2021 عرضه شد اما تکمیل نسخه 4 آن تا همین چندماه پیش ادامه داشت و در حال حاضر بعنوان یک بازی کامل استراتژیک طرفداران زیادی دارد.

معرفی بازی

این بازی در ایران با نام عصر فرمانروایان شناخته می‌شود، از محبوب‌ترین بازی‌های این سبک در چند دهه گذشته است. 8 تمدن در این بازی وجود دارد که بازیکن بسته به سلیقه خود می‌تواند یکی را انتخاب و با استفاده از آن به ساخت شهر و قلمرو بپردازد و سپس از طریق نیروهای خود به جنگ با دشمنان مشغول شود. 

جالب است بدانید در این بازی تنها هدف شما جنگیدن نیست و علاوه بر مبارزه با دشمنان باید به مردم شهر خود نیز رسیدگی کنید. تامین غذا، شرایط اقتصادی، ساخت ارتش و... همگی به عهده شماست، بنابراین نیاز به ذهنی باز و خلاق برای هماهنگی بین هر بخش و پیروزی در میان دشمنان دارید.

بازی بسیژ (Besiege)

 یکی دیگر از بازی‌های محبوب در سبک استراتژیک بازی Besiege است. این بازی نیز در سبک بازی‌های شبیه‌سازی استراتژیک است که امروزه محبوبیت زیادی دارد تا جایی که بتوان از آن بعنوان یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک نام برد. علاقه‌مندان به ‌بازی‌های تاریخی در سبک استراتژیک ارتباط خوبی با این بازی برقرار می‌کنند.

قوانین بازی

این بازی شبیه‌سازی شده شما را به دوران قرون وسطی می‌برد، برای انجام بازی باید به ساخت قلعه‌های بزرگ بپردازید، برای ارتقا قلعه و ساخت آن می‌توانید از تجهیزات مختلفی که در محیط بازی در اختیار قرار داده می‌شود استفاده کنید. Besiege یا محاصره، فرصت استخدام سربازان با تعداد نامحدود اما بسته به توانایی مالی را بازیکن می‌دهد تا بوسیله آن‌ها به جنگ با دشمنان پرداخته و علاوه بر دستیابی به غنیمت آن‌ها قلمرو خود را نیز گسترش دهد. با پیشرفت مراحل بازی، نوع سلاح و ماشین‌آلات نیز پیشرفت می‌کنند تا جایی که بروزترین انواع آن‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بازی Monster Train یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک

Monster Train یا قطار هیولا یکی دیگر از بازی‌های هیجان‌انگیز در سبک استراتژیک است. از نظر گرافیک و ظاهر، این بازی تفاوت زیادی با آنچه که از بازی‌های استراتژیک تصور می‌شود دارد. این بازی تا حدی فانتزی است و در شخصیت‌پردازی آن بجای استفاده از انسان‌ها و محیط واقعی از هیولاهای تخیلی استفاده شده است اما این مسئله چیزی از جذابیت و هیجان Monster Train کم نمی‌کند. محیط متفاوت بازی، سختی نسبتا خوب تا جاییکه بسیاری از بازیکنان در مراحل اولیه باقی می‌مانند و جذابیت داستان بازی باعث شده که قطار هیولا نیز جز بهترین بازی‌های استراتژیک باشد.

شرایط بازی

یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب در مورد بازی Monster Train، امکان انجام گروهی این بازی با چالش‌های سخت‌تر است. در بازی تکی یا گروهی شما باید قطار مخصوص خود را با استفاده از کارت‌های بازی بسازید. در طول انجام بازی قدرت‌های مختلفی به شما داده می‌شود که با کمک آن‌ها می‌توانید از سد دشمنان عبور کنید. چالش‌های بازی در هر مرحله سخت‌تر می‌شوند بنابراین اگر تصور می‌کنید با یک بازی ساده طرف هستید، Monster Train انتخاب خوبی برای شما نیست. با توجه به اینکه، در مراحل بازی توانایی‌های بدست آمده شما آزمایش می‌شود نیاز به دقت و تمرکز نیز دارید.

بازی Yes Your Grace

بله سرورم، این بازی جذاب در سبک استراتژیک انتخابی مناسب برای افرادی است که به دنبال یک بازی جذاب با موضوعی تاریخی اما گرافیک ساده و روان هستند. علاقه‌مندان به بازی‌های داستان‌محور Yes Your Grace را بعنوان یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک با موضوع داستانی معرفی می‌کنند. برخلاف سایر بازی‌ها که هدف تنها جنگ با دشمن و افزایش قلمرو است در این بازی شما باید به مسائل درون خانوادگی بعنوان یک پادشاه نیز بپردازید.

نحوه انجام بازی

یکی از تفاوت‌های مهم بازی Yes Your Grace با سایر بازی‌های سبک استراتژیک در نحوه انجام این بازی است. برخلاف بسیاری از بازی‌ها که با قرار گرفتن در یکی از نقش‌های اصلی به جنگ با دشمنان می‌پردازید، در این بازی هوش شما آزمایش می‌شود. 

در هر مرحله بعنوان یک مغز متفکر باید بهترین استراتژی را برای قدم بعدی و جلوگیری از شکست و از دست رفتن منابع کشور طراحی کنید. سرنوشت پادشاهی شما به انتخاب‌های شما در جلو بردن داستان بستگی دارد. با شروع داستان شما موظف هستید که ادامه داستان را از میان گزینه‌های موجود حدس زده و طراحی کنید تا درنهایت پیروز یا شکست خورده این بازی شوید.

بازی Total War: Three Kingdoms، از بهترین بازی‌های استراتژیک 

از دیگر بازی‌های استراتژیک که محبوبیت زیادی داشته و نسخه‌های آن دائما در حال تغییر و ارتقا هستند می‌توان Total War: Three Kingdoms را نام برد. این بازی در میان جوانان محبوبیت زیادی دارد و چه برای افرادی که به تازگی انجام بازی‌های استراتژیک را شروع کرده‌اند و چه برای افرادی که سال‌هاست این بازی‌ها را انجام می‌دهند انتخاب بسیار خوبی می‌باشد. البته این به معنای سادگی این بازی نیست، بلکه نحوه انجام آن بدلیل محیط مناسب بازی، ساده و قابل فهم می‌باشد. 

قوانین بازی

در بازی Total War: Three Kingdoms یک قلمرو مخصوص به بازیکن داده می‌شود. بازیکن باید با ساخت شهرهای مختلف ابتدا قلمرویی مشخص را برای خود ایجاد کند و سپس با حمله با دیگر امپراطوری‌ها قلمرو را گسترش دهد. در این بازی توجه به 5 مطلب قدرت نظامی، کشاورزی و تامین غذای شهروندان، صنعت و ساخت اسلحه‌خانه یا بهبود شرایط شهر، تجارت و رشد اقتصادی، نظم و جلب رضایت مردم و ایجاد ساختمان‌های مختلف اهمیت زیادی دارد و با توجه به آن‌ها می‌توان شرایط داخل شهر را آرام و امن قرار داد.

بعد از رسیدگی به اوضاع داخل شهر می‌توانید با حمله به سایر قلمروها، امپراطوری خود را گسترش دهید، البته در حمله دقت کنید که ابتدا یک قلمرو را فتح و سپس برای فتح قلمروی دیگر اقدام کنید. انجام چند حمله همزمان احتمال شکست در نبرد را افزایش می‌دهد.

بازی Stoneshard

از دیگر بازی‌های هیجان انگیز در سبک استراتژیک و نقش‌آفرینی که می‌توان در لیست بهترین بازی‌های استراتژیک از آن نام برد، بازی Stoneshard می‌باشد. گیم‌پلی این بازی بسیار جذاب است و علی‌رغم استفاده زیاد از رنگ‌های در گرافیک و طراحی آن، هیچ‌چیز از هیجان و جذابیت این بازی محبوب کم نشده‌است.

نحوه انجام بازی

در این بازی یک شخصیت به شما داده می‌شود. به وسیله این شخصیت می‌توانید به قسمت‌های مختلف شهر یا قلمرو سفر کرده و با شخصیت‌های دیگر روبرو شوید البته به این شرط که آمادگی مقابله با دشمنان و زخمی شدن را داشته باشید. در صورتیکه در طول نبرد با دشمنان دچار زخم و آسیب‌دیدگی شوید جای نگرانی نیست چون در طول مراحل بعد درمان می‌شوید.

در بازی Stoneshard این امکان را دارید که کاراکتر خود را از یک سرباز ساده به جنگجویی پرقدرت تبدیل کنید و با ارتقای لباس و تجهیزات او، با نیروهای خاص دشمنان مبارزه کنید.

بازی ENDLESS LEGEND

بازی ENDLESS LEGEND از دیگر بازی‌های استراتژیک با سبک نقش‌آفرینی جذاب است که در فضایی فانتزی به مبارزه با دشمنان، فتح قلمروهای مختلف و گسترش شهرها می‌پردازد. این بازی جذاب و پرطرفدار نیز در میان بهترین بازی‌های استراتژیک جز ده مورد برتر است و از سال 2019 که نسخه کامپیوتری آن منتشر شد تا بحال جز بازی‌های محبوب بوده ‌است. 

ویژگی‌های بازی

از ویژگی‌های این بازی می‌توان به وجود نیروها و موجودات ماوراطبیه در آن اشاره کرد، بنابراین اگر بجز بازی در سبک استراتژیک به سبک فانتزی نیز علاقه داشته باشید قطعا این بازی شما را جذب می‌کند. نیروهایی که در اول بازی به شما داده می‌شوند از قدرت خوبی برخوردار هستند اما برای نبرد با دشمنان می‌توانید به ساخت نیروی جدید پرداخت یا موجودات قدرتمند را تسخیر کنید. آشنایی با قدرت‌های خاص هر نیرو به شما کمک می‌کند که حداکثر استفاده را از آن‌ها داشته باشید.

بازی Crusader Kings III

یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک در سبک پادشاهی قطعا Crusader Kings III می‌باشد. این بازی که توسط یکی از استودیوهای مهم بازی‌سازی به نام پارادوکس اینتراکتیو ساخته شده است در مورد نبردهای دوران امپراطوری قرون وسطی، سلطنت در این دوران و حتی جنگ‌های درون خانوادگی مانند مسموم کردن اعضای خانواده است.

شرایط بازی

در ابتدای بازی، بازیکن صاحب بخش کوچکی از سرزمین است و هنوز تبدیل به حاکم اصلی شهر نشده است، با پیشرفت سرزمین خود و ارتقای آن، فرد می‌تواند به مرور روستا و شهر خود را ایجاد کرده و سپس به نبرد با شهرهای اطراف بپردازد. با هر مرحله پیشروی به جلو، قدرت شما بیشتر می‌شود تا جایی که می‌‌توانید برای جنگ به کشورهای همسایه آماده شوید.

یکی از ویژگی‌های متفاوت بازی Crusader Kings III برخلاف دیگر بازی‌های این سبک امکان اداره جزئیات امور شهری است، بعنوان مثال اگر در شهر تصرف شده مخالف مذهب آن هستید می‌توانید به مرور مذهب شهر را مطابق با نظر خود تغییر دهید. نقش‌آفرینی و استراتژی درست دو اصل پیروزی در این بازی می‌باشند.

بازی A Total War Saga: TROY

این بازی تاریخی جذاب، برگرفته از یک افسانه بسیار قدیمی است بنابراین افرادی که علاقه‌مند به بازی‌های تاریخی هستند می‌توانند با انجام آن هیجان بازی استراتژیک را در کنار لذت تاریخ، تجربه کنند. این بازی نیز بعد از عرضه، خیلی زود به محبوبیت در میان جوانان رسید و این‌روزها انتخاب بسیاری از علاقه‌مندان بازی‌های استراتژیک است.

یک بازی تاریخی در لیست بهترین بازی‌های استراتژیک

همان‌طور که گفته شد A Total War Saga: TROY برپایه یک داستان تاریخی یا جنگ یونان و تروا طراحی شده است. در کتاب ایلیاد در مورد جنگ این دو کشور گفته شده که در نهایت یونان با حیله‌گری و ساخت اسب تروا به شهر راه پیدا کرده و پیروز جنگ شد، اما در بازی بازیکن می‌تواند با تلاش خود مانع پیروزی یونانیان شده و داستان را بطور کل تغییر دهد.

بازی Legion TD 2

آخرین بازی از میان بهترین بازی‌های سبک استراتژیک بازی Legion TD 2 است، این بازی نیز ایفای نقش در قالب یک قهرمان است که با نیروهای مختلف و تشکیل لشکر می‌توانید به مبارزه پرداخته و پیروز میادین شوید. سبک این بازی علمی، تخیلی است اما فضای جذاب گیم پلی، گرافیک با کیفیت بالا در کنار خلاقانه بودن مراحل باعث محبوبیت آن شده است.

در بازی Legion TD 2 شما 100 سرباز و 8 لژیون دارید، این لشکر با 12 میلیون ترکیب مختلف قابل آماده‌سازی است که می‌توانید با آن‌ها به نبرد با دشمنان بپردازید.

بازی‌های استراتژیک و تخلیه هیجان همزمان با تقویت حافظه

طراحان بازی در ساخت بهترین بازی‌های استراتژیک، هدف هیجان و جذب مخاطب را در کنار مفید بودن بازی دنبال می‌کنند. در بیشتر بازی‌های این سبک پیغام خاصی نهفته است که مقابله با سختی‌ها و نقش تفکر برای گذر از مشکلات مهم‌ترین آن است. با بازی انتخاب مناسب علاوه بر کسب هیجان می‌توانید به بهبود حافظه و ویژگی‌های شخصیتی خود مثل مهارت‌های مدیریتی نیز کمک کنید.

اگر گیمر هستید و میخواهید در مسابقات بازی مورد علاقه خود شرکت کنید میتونید با چند کلیک رایگان در مارکوورس ثبت نام کنید و از خدمات خرید و فروش فروشگاه متمرکز هم استفاده کنید و درآمدزایی داشته باشید!


Marcoverse

مارکوورس نقطه عطف صنعت بازی در ایران. در مارکوورس دنیایی از سرگرمی هاست که نه تنها مرجعی برای برگزاری رویداد های مسابقه است، درون خود دارای یک ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوورس قرار دهید؟