نتایج بیشتری یافت نشد

چگونه در توییچ استریم کنیم | آموزش کامل استریم در توییچ با گوشی

استریم در توییچ؛ راهی برای کسب درآمد دلاری

برای اینکه بدانیم چگونه در توییچ استریم کنیم اول باید با خود توییچ و مبحث استریم آشنا شویم. به مشاهده زنده یک محتوا در اینترنت بدون دانلود آن، استریم می‌گویند. استریم تکنیکی است که به وسیله آن می‌توان یک فایل چندرسانه‌ای را بدون دانلود در اینترنت به صورت زنده قرار داد. توییچ بزرگترین پلتفرم استریمینگ در دنیاست و میلیون‌ها نفر از این بستر برای استریم کردن استفاده می‌کنند. همچنین توییچ این امکان را به مخاطبان می‌دهد که استریمر مورد‌علاقه خود را به راحتی پیدا کنند. برای یاد گرفتن اینکه چگونه در توییچ استریم کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

توییچ؛ یکی از برنامه‌های استریمینگ پرطرف‌دار دنیا

قبل از اینکه یاد بگیریم چگونه در توییچ استریم کنیم باید با این پلتفرم آشنا شویم. توییچ بزرگترین پلتفرم برای استریم کردن است؛ یک فضای رسانه‌ای برای پخش زنده فایل‌های مولتی مدیا، که کاربران از سراسر دنیا می‌توانند با محتواهایی مثل گیمینگ، گفتگوی بر خط و استریم زنده بازی کردن با یکدیگر در ارتباط باشند. توییچ رایگان بوده و با بیش از نه میلیون کاربر و پانزده میلیون بازدید جزو پر بازدیدترین وبسایت‌های استریم زنده دنیا است. همین‌طور برخی از کاربران می‌توانند با استریم کردن در توییچ درآمدزایی کنند.

استریم؛ تکنیک پخش زنده مولتی‌مدیا

استریم تکنیکی است که به صورت زنده داده‌ها از سرور به کامپیوتر یا گوشی کاربر منتقل شده و در حین انتقال، دیدن بخش‌های مختلف برای کاربر فراهم است. امکانات استریم به بودجه شما بستگی دارد. داشتن کامپیوتری در حد متوسط و اینترنتی با سرعت خوب از تجهیزات مهم برای استریم کردن هستند.

ابزارهای مختلفی برای استریم کردن در پلتفرم‌های مختلف وجود دارد. همگی این نرم‌افزارها و ابزارها دارای فواید و معایبی هستند که شما بر حسب نیاز خود آن‌ها را انتخاب می‌کنید. در ادامه استریم کردن در پلتفرم‌های مختلف را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چگونه با موبایل در توییچ استریم کنیم

برای اینکه بدانیم چگونه در توییچ استریم کنیم باید با برخی نرم‌افزارها آشنا شویم. جهت استریم کردن در توییچ با استفاده از پلتفرم موبایل می‌توان از برنامه‌های مختلفی استفاده کرد. این برنامه‌ها برای گوشی‌های اندروید و آیفون طراحی شده‌اند. دو روش برای استریم موبایل وجود دارد: استریم بازی‌های موبایل از طریق کامپیوتر و استریم بازی‌های ریموت با موبایل.

برای استریم کردن در توییچ با استفاده از موبایل این برنامه‌ها وجود دارند:

Omlet

Mobcrush

Streamlabs

StreamElements

نرم افزار Omlet

در این برنامه علاوه بر استریم کردن رایگان در املت، در توییچ ، یوتیوب و فیس‌بوک هم می‌توانید استریم کنید. برنامه Omlet برای حمایت از انجمن ورزشی موبایل راه‌اندازی شده است. این در حالی است که توییچ و سایر پلتفرم‌ها تمایل به حمایت از بازی های موبایلی و کنسولی دارند.

با استفاده از این برنامه می‌توان با سایر انجمن‌ها و استریمرهای آن‌ها در ارتباط بود. این به این معنی است که املت قابلیت استریم گروهی را دارد. همچنین با استفاده از ویژگی Omlet Plus می‌توان از مزایایی مانن قابلیت قاب متحرک و پوشش‌های خاص استفاده کرد.

Mobcrush نرم‌افزار کاربردی برای استریم کردن در توییچ

این برنامه برای هر دو سیستم عامل گوشی‌ها قابل استفاده است. کاربران IOS باید گزینه Control Center را فعال کنند تا صفحه نمایش برای آن‌ها قابل اجرا باشد. برای استریم از این برنامه باید از حساب گوگل خود، فیس‌بوک یا حساب Mobcrush استفاده کنید. این برنامه قابلیت استفاده از چند پلتفرم را دارد و برای این کار نیازی به کلید استریم (Key Stream) نیست.

چگونه با Streamlabs، در توییچ استریم کنیم

از نرم‌افزار Streamlabs برای استریم کردن در توییچ با استفاده از گوشی موبایل استفاده می‌شود. Streamlabs برای گوشی‌های اندروید و آیفون طراحی شده و دانلود این نرم‌افزار و همین‌طور بسیاری از ویژگی‌های استریم کردن در آن رایگان است. با استفاده از این برنامه می‌توان در توییچ، یوتیوب و فیس‌بوک استریم کرد.

همچنین Streamlabs امکان پخش زنده در چند پلتفرم را دارد و شما می‌توانید با انتخاب پلتفرم مورد نظر، پخش زنده را شروع کنید. علاوه بر این‌ها در این برنامه صدای شما از کیفیت خوبی برخوردار است. در نظر داشته باشید که دیگران می‌توانند هر چیزی روی صفحه گوشی شما باشد را ببینند.

برنامه StreamElements

StreamElements نرم‌افزاری است که کاربردهای زیادی دارد. StreamElements این امکان را به شما می‌دهد که قاب تصویر خود را با استفاده از ویجت‌ها و انیمیشین‌های مختلف شخصی سازی کنید. همین‌طور می‌توان از یک زمینه دلخواه در بازی یا ویدیو استفاده کرد. به طور کلی این نرم‌افزار بیشتر برای شخصی سازی صفحه استریم با ابزارهای متعددی طراحی شده است.

چگونه در توییچ استریم کنیم؟

استریم کردن در توییچ به وسیله موبایل و کامپیوتر در چند پلتفرم امکان‌پذیر است. اما برای راحتی بیشتر اغلب کاربران یا استریمرها از موبایل استفاده می‌کنند. برای این کار به یک گوشی، اینترنت پر سرعت، کامپیوتر و هدفون خوب نیاز دارید. در ابتدای کار تمام برنامه‌های گوشی و نوتیفکیشن‌ها را بسته و موبایل را روی حالت پرواز قرار دهید سپس دقت کنید که گوشی به وای فای متصل باشد.

انتقال نمایشگر گوشی به کامپیوتر

به کمک برنامه Reflector 3 نمایشگر موبایل را از طریق برنامه‌های Smart view, Air play و miracast به سیستم منتقل کنید. با توجه به اینکه گوشی شما اندروید یا IOS باشد از روش‌های مختلفی برای نمایش صفحه گوشی استفاده می‌شود. برای گوشی اندروید گزینه Smart View یا Cast را زده و در تنظیمات بیشتر، کامپیوتر مورد نظر را انتخاب کنید.

 برای گوشی‌های آیفون صفحه گوشی را بالا بکشید تا کنترل سنتر باز و Air play را زده و حالا صفحه نمایشگر گوشی روی سیستم قابل مشاهده است.

سپس برنامه OBS Studio را روی سیستم خود نصب کنید که یکی از بهترین و پرطرف‌دارترین برنامه‌ها برای استریم کردن در توییچ است. برنامه Xsplit هم یک برنامه کاربردی دیگر است که به شما اجازه استریم کردن را می‌دهد. در ادامه باید با نصب این برنامه‌ها روی سیستم خود آشنا شوید.

استفاده از نرم‌افزار OBS Studio برای کامپیوتر

OBS STUDIO مخفف عبارت Open Broadcaster Software است. این نرم‌افزار رایگان بوده و برای سیستم عامل‌های مک، ویندوز و لینوکس استفاده می‌شود. OBS STUDIO برای کاربران مبتدی طراحی شده بنابراین برای افراد تازه‌کار مناسب می‌باشد. OBS Studio را می‌توان از سایتی به همین نام دانلود کرد و با نرم‌افزار توییچ کاملا سازگاری دارد. 

بعد از دانلود و نصب OBS Studio کادری برای شما باز می‌شود که چهار کادر در پایین صفحه دارد. این کادرها شامل صحنه‌های در حال اجرا، تنظیمات مربوط به استریم، منابع و جزئیات صدا هستند. در اولین کادر در سمت راست تنظیمات، آغاز و پایان استریم قرار گرفته‌اند و در آنجا گزینه Scene transitions وجود دارد که با استفاده از آن زمان استفاده از برنامه، اجرای انیمیشن، بازی و فریم ریت قابل کنترل است.

در کنار قسمت استریم، کادر کناری مربوط به تنظیمات صدا است. دو کادر دیگر هم شامل منابع و صحنه‌ها هستند. بخش منابع خودش شامل صحنه‌هایی است که شما می‌خواهید استریم کنید. بخش صحنه هم شامل صفحه استریم، پیش نمایش و دوربین کامل است. تصمیم به شخصی سازی و تعداد این صفحات به استریمر بستگی دارد.

شخصی سازی صفحات استریم

هر صحنه شامل چندین بخش از جمله صفحه اصلی استریم، دوربین‌های در حال ضبط از شما، تصویر، دوربین وبکم و صفحه بازی‌ها است. می‌توان با استفاده از منبع Game capture بازی دلخواه، به کمک Video capture تصویر خود را به نمایشگر اضافه کرد. همین‌طور می‌توانید به کمک منابع دیگر گزینه‌های دلخواه بیشتری به نمایشگر اضافه کنید و با استفاده از موس کامپیوتر آن‌ها راجابه‌جا کرده و اندازه آن‌ها را تغییر داد.

متصل کردن حساب کاربری به نرم افزار OBS Studio

قبل از استریم کردن حتما باید حساب کاربری را به برنامه OBS Studio منتقل کنید. برای این کار از گزینه File در نوار بالایی وارد Settings شوید. در این بخش وارد گزینه استریم شده و نرم افزار را به حساب کاربری توییچ متصل کنید. در قسمت Connect Account نام کاربری و رمز عبور توییچ خود را وارد و با کمک منوی Service می‌توان نرم‌افزار را به فیس بوک، یوتیوب و توییتر متصل کرد.

افزودن تجهیزات لازم به OBS Studio

منظور از تجهیزات معرفی دوربین وبکم، میکروفون و ورودی‌های صدا به برنامه است. براین این کار وارد تنظیمات شده و با استفاده از بخش Audio ورودی و خروجی صدا را تنظیم کنید. بخش Video هم به تنظیمات دوربین و تجهیزات تصویر برداری مربوط است. 

استریم کردن در توییچ

بعد از انجام تنظیمات لازم و نصب برنامه‌های ضروری، وقت استریم کردن در توییچ فرارسیده است. با استفاده از گزینه Start Streaming اولین کادر در سمت راست برنامه، کار خود را آغاز کنید. اما قبل از آن یکسری تنظیمات را باید از حساب کاربری به برنامه OBS Studio منتقل کنید. برای این کار به روش زیر عمل کنید:

وارد حساب کاربری در توییچ شوید و روی کلید استریم (Key Stream) کلیک کنید، متن آن را کپی کرده، به برنامه OBS Studio برگردید و از قسمت منابع منوی Service، گزینه توییچ را انتخاب کنید. با کلیک راست روی این گزینه کلید استریم را جایگزین کرده تا OBS Studio به توییچ متصل شود. دوباره برنامه Reflector 3 را بررسی کرده و مطمئن شوید که اتصال برقرار است. سپس فضای استریم را طبق توضیحات قبلی گفته شده در قسمت «شخصی سازی استریم»، مرتب کرده و کار خود را آغاز کنید.

Xsplit و استریم کردن از طریق آن

Xsplit را از سایت‌های معتبر دانلود و روی سیستم خود نصب کرده، و پس از اجرای نرم‌افزار منوی Broadcast را هم باز و گزینه Add Channel را انتخاب و روی توییچ کلیک کنید. همانطور که کلید استریم را در مراحل قبلی کپی کردید این بار هم همان را انجام داده و در قسمت Authorize نام کاربری و رمز عبور خود را بنویسید. سپس Finish را زده و منتظر شوید تا Xsplit تصویر را با کیفیت مناسب بهینه سازی کند.

مشخصات استریم خود را تایید کرده و دکمه OK را بزنید. در نرم‌افزار Xsplit در قسمت پایینی ScreenSources روی گزینه ADD کلیک کرده و از آیتم Game Capture بازی مورد نظر را انتخاب کنید.

 می‌توانید با کلیک دوباره بر روی گزینه ADD بازی‌ها و ویدیوهای بیشتری را به صفحه نمایش استریم خود اضافه کنید. در این برنامه هم می‌توان از قسمت منابع، شخصی سازی‌های استریم خود را انجام داد.

استریم کردن در توییچ چه اهدافی دارد؟

استریم کردن سه هدف مهم و اساسی دارد که استریمرها به کمک آن‌ها درآمدهای خوبی برای خودشان فراهم می‌کنند. فعالیت گسترده این کاربران در این زمینه‌ها باعث کسب درآمد میلیونی آن‌ها شده است. این موارد عبارتند از: سرگرمی، نقد و بررسی بازی‌ها، محصولات و ارائه مهارت‌های مختلف. 

ایجاد سرگرمی برای کاربران

یکی از مهم‌ترین اهداف استریمرها سرگرمی کاربران است. در حال حاضر وب سایت‌های مختلفی برای سرگرمی بیننده‌هایشان فعال هستند. بسیاری از افراد در سرتاسر جهان برای سرگرمی خود حاضرند مبالغی را پرداخت کنند و اگر شما با استریم کردن در پلتفرم‌های مختلف بتوانید نظر چنین کاربرانی را جلب کنید به درآمد خوبی می‌رسید.

نقد و بررسی بازی‌ها و محصولات

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد در استریم نقد و بررسی محصولات مختلف و مقایسه آن‌ها با همدیگر است. کسانی که به این عرصه ورود می‌کنند، باید دانش کافی برای نقد محصولات را داشته باشند. چون مخاطبان زیادی آن‌ها را دنبال کرده و به استریمرها اعتماد دارند. پس اگر می‌خواهید از این طریق به درآمد برسید حتما دانش خود را در زمینه نقد و بررسی بالا ببرید.

نشان دادن مهارت‌های مختلف

یکی دیگر از اهداف استریم، ارائه توانمندی و مهارت افراد مختلف است. این موضوع بیشتر گیمرها را درگیر کرده زیرا یک گیمر با به رخ کشیدن توانایی، هوش و سرعت عمل بالا می‌تواند مهارت خود را به کاربران نشان دهد. البته این موضوع فقط به گیمرها محدود نیست و افرادی که در آشپزی، ورزش و سایر فعالیت‌‌های دیگر مهارت دارند می‌توانند در این زمینه‌ها فعالیت کنند و طرف‌داران خود را داشته باشند.

توانمندی لازم برای کسب درآمد از طریق استریم کردن در توییچ

هر فعالیتی در دنیای استریم نیاز به مهارت و دانش فراوانی دارد. اگر مهارت‌ها را کسب کنید و دانش خوبی در این زمینه داشته باشید می‌توانید مانند بلاگرها به درآمد خوبی برسید. در واقع بلاگری یک استریمینگ است. برای تبدیل شدن به یک استریمر موفق باید بلاگر ماهری باشید. اعتماد به نفس داشته باشید و دانش خود را در شاخه‌های مختلف بالا ببرید تا به عنوان یک استریمر موفق در پلتفرم‌های مختلف از جمله توییج دیده شوید.

در واقع استریمر شدن نیز مثل دیگر کسب و کارها به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد و به کسانی که به دنبال یک شبه پولدار شدن هستند توصیه نمی‌شود. حداقل شش ماه تا یک سال زمان لازم است برای اینکه شما در توییچ به یک استریمر موفق تبدیل شوید.

علاوه بر این یک راه درآمدزایی فوق‌العاده دیگر مشارکت استریمرها برای معرفی محصولات شرکت‌های بازی‌سازی و کمپانی‌های ساخت بازی است. راه دیگری که می‌توان از طریق آن کسب درآمد کرد بلاگری در حوزه استریم می‌باشد. به این صورت که افراد در توییچ، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی فعالیت پیوسته داشته که این موضوع باعث می‌شود شرکت‌ها و فروشگاه‌های مختلف به این افراد تبلیغات زیادی بدهند و استریمرها بتوانند درآمد زیادی کسب کنند.

روش استریم کردن در توییچ در پلتفرم‌های PS4-PS5 و سری‌های Xbox

برای دانستن اینکه با کنسول‌های بازی چگونه در توییچ استریم کنیم کار سختی ندارید. در کنسول‌های PS4/PS5 با فشار دادن دکمه Share وارد منو شوید سپس روی Broadcast کلیک کرده و از آنجا گزینه Gameplay و بعد از آن توییچ را انتخاب کنید. بعد از این کار می‌توان وارد حساب کاربری شد و استریم را انجام داد.

 برای پلتفرم Xbox باید وارد فروشگاه ایکس‌باکس شده و نرم‌افزار توییچ را به صورت رایگان دانلود کرد. سپس آن را نصب کرده و واردش شوید، دوباره از طریق منوی Broadcast بازی مورد نظر را انتخاب کنید.

دنیای جذاب استریم کردن در توییچ

استریم در توییچ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد، نشان دادن توانایی و مهارت‌هایتان است. در این مطلب آموختیم که چگونه در توییچ استریم کنیم. استریم کردن در توییچ و دیگر پلتفرم‌‌ها شاید قبلا بیشتر جنبه سرگرمی داشت اما از سال 2011 به بعد دید استریمرها تغییر کرد و با کمک توییچ به محبوبیت و درآمدهای بالایی رسیدند. از مزایای استریم در توییچ می‎توان به تعامل مستقیم میان بیننده و استریمر اشاره کرد. 

استریمرها در توییچ ماهانه مبلغ زیادی بابت بازدید، پاداش نقدی (دونیت) و تبلیغات به دست می‌آورند. استریم کردن در توییچ برای بسیاری از کاربران جدا از درآمد خوب آن همچنان جنبه سرگرمی دارد و این افراد با ارائه بازی‌های سرگرم کننده و ویدیوهای جذاب به دنبال جذب مخاطب در این مسیر هستند. بسیاری از کاربران از این طریق توانستند مهارت‌های خود رادر ساخت کلیپ‌های متنوع مانند گیمینگ، آشپزی، ورزش و دیگر زمینه‌های جذاب به نمایش بگذارند و به شهرت برسند.

بالاترین هیجان و کسب جوایز در مسابقات بازی های آنلاین مارکوورس

مارکوورس نقطه عطفی در صنعت بازی‌های آنلاین در ایران است. ما پلتفرم مارکوورس را به‌‌گونه‌ای توسعه داده‌ایم که مسابقات بازی های آنلاین در حالت اتوماسیون کامل برگزار شوند. این باعث پیشگیری از هرگونه خطای انسانی می‌شود. همچنین تمامی مراحل و اقدامات مربوط به مسابقات از جمله گروه‌بندی و سهم‌بندی خودکارسازی شده‌اند.

مارکوورس امکان تماشای مسابقات را برای بینندگان مختلف در سراسر دنیا فراهم کرده است. ما همچنین تمامی نیازهای گیمرها را در تمامی سطوح فراهم کرده‌ایم. شما می‌توانید انواع جم‌ها، گیفت کارت‌ها و آیتم‌های مختلف بازی‌های محبوب را نیز به کاربران این پلتفرم و علاقمندان بازی‌های ویدئویی و آنلاین عرضه می‌کنیم. برای حضور در مسابقات بازی های آنلاین مارکوورس می‌توانید همین الان در بخش مسابقات در رقابت بازی مورد نظر خود ثبت نام کنید.


Marcoverse

مارکوورس نقطه عطف صنعت بازی در ایران. در مارکوورس دنیایی از سرگرمی هاست که نه تنها مرجعی برای برگزاری رویداد های مسابقه است، درون خود دارای یک ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوورس قرار دهید؟