نتایج بیشتری یافت نشد

  • Marcoverse Marcoverse
  • توسط
  • پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

سینماتیک wow | بهترین صحنه‌های سینماتیک این بازی و چگونگی ساخت آن‌ها

سینماتیک wow؛ جزو بهترین سینماتیک‌های صنعت بازی‌سازی

بازی World of Warcraft یا به اختصار wow دنیای بازی‌های آنلاین را برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تغییر داد. از زمان انتشار این بازی سال‌های زیادی می‌گذرد و ازهمان ابتدا، در هر قسمت بازی شاهد ویدئوهای سینماتیک wow هستیم.  منظور از سینماتیک، صحنه‌های ویدیویی در بازی هستند که بخشی از داستان بازی را روایت می‌کنند. برای بررسی و روایت صحنه‌های سینماتیک wow همراه ما باشید.

هنر سینماتیک wow

قسمت جذاب خیلی از بازی‌های ویدیویی مربوط به بخش سینماتیک آن‌ها می‌شود. ویدیوهای سینماتیک بخشی از داستان بازی را مانند یک فیلم روایت می‌کنند. بازی World of Warcraft نیز مانند بسیاری از بازی‌های دیگر دارای ویدیوهای سینماتیک جذابی بوده که باعث زیباتر شدن و قابل فهم‌تر بودن داستان بازی می‌شود.

تیم صحنه‌های سینماتیک wow مدت‌ها قبل از انتشار بازی کار خود را شروع کرد و با گسترش World of Warcraft این تیم نیز بزرگ‌تر شد. در ابتدا طبیعی بود که یک نفر مسئولیت کامل یک صحنه از ابتدا تا انتها را بر عهده داشته باشد زیرا مدت زمان همه ویدیوهای سینماتیک بازی World of Warcraft در نسخه‌های اولیه مثل ورلد آف وارکرافت 2 کم‌تر از هشت دقیقه بود. اما در ورژن‌های جدید این بازی فقط یک صحنه ممکن است 10 دقیقه طول بکشد.

ساخت ویدیوهای سینماتیک درون بازی wow

برای ساخت صحنه‌های سینماتیک هنگام فیلم‌برداری از موتور گرافیکی بازی استفاده می‌شود تا صحنه‌های ضبط شده از نظر گرافیکی شبیه خود بازی باشند. صحنه‌های سینماتیک درون-بازی مفهوم کاملا جدیدی بود که در رویداد Wrathgate مربوط به بازی خشم پادشاه لیچ معرفی شد.

 تیم ساخت انیمیشن‌های بازی wow برخلاف ویدیوهای سینماتیک معمولی، برای تولید صحنه‌های سینماتیک درون-بازی از ایده‌های رایج گروه machinema استفاده کردند. ده‌ها کارمند کاراکتر‌های مختلف را پشت سرهم به کار گرفتند و یک فیلمنامه‌ سه صفحه‌ای با 300 استوری‌برد درست کردند که در نهایت به یک ویدیو چهار و نیم دقیقه‌ای تبدیل شد. به این ترتیب ویدیوهای سینماتیک درون-بازی وارد World of Warcraft شدند.

نرم‌افزارهای شرکت بلیزارد برای ساخت ویدیوهای سینماتیک wow

اگر تحت تاثیر ویدیوهای سینماتیک wow قرار گرفته‌اید شاید بخواهید با نرم‌افرازهای مربوط به این کار آشنا شوید. شرکت سازنده بازی ورلد آف وارکرافت، یعنی بلیزارد، از یک ابزار رندرینگ قدرتمند برای تولید ویدیوهای شفاف در انیمیشن‌ها و صحنه‌های سینماتیک بازی‌های ویدیویی استفاده کرده است. برای تولید صحنه‌های سینماتیک این بازی از یک برنامه کامپیوتری که می‌تواند ویدیوهای گرافیکی با بافت زیبا و شگفت انگیز را ایجاد کند، در کنار یک ابزار رایانه‌ای دیگر که کاملا با برنامه‌های گرافیکی کامپیوتر سازگار هست، استفاده شده است. در ادامه این نرم‌افزارها را معرفی می‌کنیم.

نرم‌افزار Autodesk maya

مایا یک ابزار رندرینگ قدرت‌مند است که تیم بلیزارد برای ساخت صحنه‌های سینماتیک فوق‌العاده شفاف و پویا بازی wow از آن استفاده کرده است. با این نرم‌افزار می‌توانید یک مدل سه بعدی را ایجاد کنید و آن را متحرک سازید، شبیه‌سازی‌های حرکتی مختلف را روی آن پیاده کرده و مدل سه بعدی خود را با بالاترین کیفیت رندر کنید.

نرم‌افزار Source Filmmaker

تیم بلیزارد برای ایجاد بافت‌های گرافیکی زیبا در صحنه‌های سینماتیک wow از ابزار قدرت‌مند فیلم‌سازی به نام Source Filmmaker (SFM) استفاده کرده است. این نرم‌افزار از همان عناصری که در بازی وجود دارد استفاده می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که آن‌ها را وارد پروژه خود کنید. هر آیتم و صحنه‌ای که در بازی می‌بینید، می‌تواند برای ساخت سینماتیک‌های شگفت‌انگیز استفاده شود. 

SFM یک موتور انعطاف‌پذیر است و شما را قادر می‌سازد تا مدلی سه بعدی ضبط کنید که می‌توانید بعدا آن را ویرایش کنید یا به عنوان یک فیلم یاتصویر ثابت، از مدل سه بعدی ضبط شده خود خروجی بگیرید. تعداد عناصری که در تولید فیلم استفاده می‌شوند نامحدود است و می‌توانند شامل نور، دوربین‌ها، اشیا، انیمیشن‌ها و عناصر دیگر باشند.

ابزار Red Shift

ابزار دیگری که بلیزارد از آن در World of Warcraft برای تولید سینماتیک‌های جذاب با جزییات زیاد استفاده کرده است Red Shift نام دارد. این نرم‌افزار طوری طراحی شده است که با سرعت بالا کارکند، حداکثر توان کارت گرافیک را به کار بگیرد و طیف گسترده‌ای از امکاناتی که کاملا با برنامه‌های گرافیکی استاندارد کامپیوتر ادغام می‌شوند را به شما ارائه دهد.

ویدیوهای سینماتیک World of Warcraft

با وجود این که سال‌های زیادی از انتشار بازی ورلد آف وارکرافت می‌گذرد و در حالی که خیلی‌ها فکر می‌کنند این بازی طرفداران خود را از دست داده است، با انتشار نسخه جدید wow هیجان زیادی میان علاقه‌مندان صنعت بازی‌های ویدیویی برپا می‌شود. جدا از سبک و داستان زیبای این بازی بخش سینماتیک wow جذابیت این بازی را دوچندان کرده و افراد زیادی به این بخش از بازی علاقه زیادی دارند. در ادامه بهترین صحنه‌های سینماتیک wow را که تا کنون منتشر شده‌اند بررسی می‌کنیم.

صحنه سینماتیک Mists of Pandaria Bottoms up

احتمالا خیلی‌ها با این‌صحنه آشنا نیستند یا آن را فراموش کرده‌اند. Bottoms Up یک سینماتیک کوتاه است که در آن یک انسان و یک ارک در میخانه‌ای نوشیدنی می‌نوشند و درمورد رویارویی خود با Chen Stormstout حرف می‌زنند. از نظر وقایع زمانی این ویدیو مدت کمی پس از رویدادهایی که در تریلر Mists of Pandaria دیدیم اتفاق می‌افتد، ولی این سینماتیک 30 ثانیه‌ای دوسال بعد از آن تریلر منتشر شد.

تیزر wow Legion

صحنه کوتاه دیگر که حدود یک دقیقه بوده تیزر سینماتیک ورلد آف وارکرافت: لژیون است. در این صحنه Gul’dan را می‌بینیم که در حال فراری دادن Illidan از زندان بوده است؛ موردی که منجر به شروع بسیاری از اتفاقات ابتدای نسخه لژیون می‌شود. در مجموع این ویدیو سینماتیک اشاره‌ای به وارکرافت 3 دارد و آینده هر دو شخصیت را پیش‌بینی می‌کند.

ویدیو سینماتیک تریلر Shadowlands: Beyond The Veil

نقطه قوت Beyond The Veil تلاش برای بازگشت به سبک قدیمی سینماتیک wow است. تمرکز تریلر کاملا روی مناطقی است که در نسخه جدید معرفی شده‌اند و کمی به شخصیت‌ها می‌پردازد که در زمان خودش برای مخاطب جذاب بود. همچنین به نظر می‌رسید که تریلر این نسخه تحت تاثیر Warhammers بود. البته این مورد کم‌تر در خود بازی به چشم می‌آمد.

تریلر Battle For Azeroth: Safe Haven؛ یکی از بهترین ویدیوهای سینماتیک wow

به عقیده برخی منتقدان عنوان Safe Haven یا پناهگاه امن از نظر محتوایی یکی از بدترین و از نظر سینماتیک یکی از بهترین نسخه‌های الحاقی wow بوده است. به جز تریلر انتشار بازی، حدود 20 دقیقه ویدیو سینماتیک دیگر را در این نسخه می‌بینیم که می‌توان گفت یک جور فیلم کوتاه به حساب می‌آید.

در این ویدیو می‌بینیم که Saurfang دوباره با دوست قدیمی خود Thrall متحد می‌شود. ترال یکی از جالب‌ترین شخصیت‌های بازی در وارکرافت 3 بود اما به نظر می‌رسید که بلیزارد نمی‌دانست با او در wow چکار کند.  کاراکتر ترال در شروع نسخه لژیون ناپدید شد و تا نسخه Battle of Azeroth دیگر او را ندیدیم. این سینماتیک قرار بود بازگشت ترال را نمایش بدهد اما آنطور که بلیزارد انتظار داشت هیجان‌انگیز نبود.

سرعت روایت داستان در این سینماتیک کمی زیاد بود.  ترال از زندگیش و این که با خانواده‌اش در خانه جدید خود در Nagrand خوشحال است صحبت می‌کند و چند دقیقه بعد پس از حمله قاتلان سلاح خود را 180 درجه می‌چرخاند و با سارفنگ به گروهش برای نبرد بر‌می‌گردد. در مجموع از دیدن این سینماتیک لذت بردیم اما سرعت داستان‌پردازی آن می‌توانست بهتر باشد.

تریلر سینماتیک لژیون

ترلیر انتشاری نسخه لژیون از بازی ورلد آف وارکرافت دو ماه بعد از تیزر آن که در بالا از آن صحبت کردیم منتشر شد و در آن از شخصیت‌های گول‌دان و ایلیدان خبری نبود. این سینماتیک نیروهای آزروث را نشان می‌دهد که با هم متحد می‌شوند و با سپاه لژیون سوزان می‌جنگند. این سینماتیک تا اینجا بسیار حماسی به نظر می‌آید اما این ویدیو بیشتر مربوط به کاراکتر Varian Wrynn و حرف‌های او بوده و فقط چند صحنه اکشن جذاب دارد.

این تریلر زیادی روی یک کاراکتر تمرکز دارد که البته ایده بدی نیست اما این سینماتیک فرصت ایده‌آلی برای نمایش نژادهای مختلف آزروث و متحد شدن آن‌ها برای شکست دشمن مشترکشان یعنی Sylvanas بود. در واقع سیلواناس فقط در این تریلر حضور دارد تا بدانیم موضوع نبرد چیست. همچنین به جز او و واریان  شخصیت اصلی دیگری در تریلر دیده نمی‌شود.

از نقاط قوت این ترلر سینماتیک می‌توان به داستان، موسیقی متن، صداپیشگی و سینماتوگرافی آن اشاره کرد که همگی این موارد به درستی رعایت شده‌اند. صحنه‌های نبرد به خوبی به نمایش درآمده، کشتی‌های هوایی فوق‌العاده به نظر می‌آیند و سخنان واریان برای Anduin شباهت زیادی به سخنان پدر Arthas دارد.

تریلر سینماتیک معرفی Dragonflight

تریلر Dragonflight جدیدترین بسته الحاقی wow است که سینماتیک آن را دیده‌ایم. با توجه به آنچه تا کنون دیده‌ایم این بسته الحاقی جدید خیلی خوب به نظر می‌رسد اما از نظر سینماتیک با نسخه‌های دیگر wow تفاوت دارد. می‌توان گفت که بخش هنری بلیزارد سعی داشته کار جدیدی ارائه دهد.

تریلر با نمایشی از رخدادهای ده هزار سال پیش شروع می‌شود، پس شاید قرار است رویدادهایی مربوط به جنگ‌های باستانی ببینیم. اما این ترلیر فقط اشاره کوچکی به اتفاقات حوالی آن جنگ‌ها می‌کند. پس از نابودی چاه ابدیت در جنگ‌های باستانی، اژدهایان پرنده برای کمک به نژادهای آزروث در نبرد با سپاه لژیون سوزان، به راه افتاده‌اند.

در غیاب اژدهایان مجسمه‌های سنگی که به آن‌ها نگهبان گفته می‌شود مسئول حفاظت از جزیره اژدها هستند. ولی بر اساس آنچه که در تریلر می‌بینیم بلافاصله پس از خروج اژدهایان از جزیره مجسمه‌ها به حالت خواب فرو می‌رند. سپس تریلر سینماتیک از زمان حال شروع شده و نگهبان سنگی را می‌بینیم که سعی در فعال کردن فانوسی دارد تا مسیر بازگشت به خانه را به اژدهایان نشان دهد.

چیز بیشتری در این سینماتیک نشان داده نشده، فقط Alexstrasza و بقیه اژدهایان را در پایان تریلر می‌بینیم. از این سینماتیک به چیز دیگری نمی‌توان پی‌برد. این تریلر در مقایسه با دیگر سینماتیک‌های wow معمولی ظاهرشده ولی انتظار می‌رود خود بازی خوب باشد.

جنگ آزروث: افتخار گم شده؛ تریلر پرجزئیات سینماتیک wow

عنوان افتخار گم شده دومین سینماتیک مربوط به نسخه جنگ آزروث است، البته اگر تریلر انتشاری بازی را حساب نکنیم. زمان وقایع داستان مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که پس از Battle of Lordaeron که در تریلر اشاره شده دیدیم اتفاق می‌افتد. در این تریلر کاراکتر سارفنگ را می‌بینیم که حین نبرد توسط گروه متحدان دستگیر شده و در شهر Stormwind زندانی است.

ویدیو با نمایش بندر استورم‌ویند که بسیار باشکوه است شروع می‌شود. در حالی که شهر در بازی به آن بزرگی که در تریلر می‎بینیم نیست، در این ویدیو مقیاس واقعی که در روایات آمده است را می‌بینیم. نکته قابل توجه دیگر این سینماتیک پرداختن به جزییات است. در ثانیه‌های آغازین نماهای بسته زیبایی از کاراکتر آندوین را می‌بینیم که به شکل حیرت‌آوری واقع‌گرایانه است. می‌توان کرک‌های روی چانه، لکه‌های روی پوستش، چروک‌های پیشانی و دیگر جزییات ریز صورتش را دید.

در غیاب اژدهایان مجسمه‌های سنگی که به آن‌ها نگهبان گفته می‌شود مسئول حفاظت از جزیره اژدها هستند. ولی بر اساس آنچه که در تریلر می‌بینیم بلافاصله پس از خروج اژدهایان از جزیره مجسمه‌ها به حالت خواب فرو می‌رند. سپس تریلر سینماتیک از زمان حال شروع شده و نگهبان سنگی را می‌بینیم که سعی در فعال کردن فانوسی دارد تا مسیر بازگشت به خانه را به اژدهایان نشان دهد.

چیز بیشتری در این سینماتیک نشان داده نشده، فقط Alexstrasza و بقیه اژدهایان را در پایان تریلر می‌بینیم. از این سینماتیک به چیز دیگری نمی‌توان پی‌برد. این تریلر در مقایسه با دیگر سینماتیک‌های wow معمولی ظاهرشده ولی انتظار می‌رود خود بازی خوب باشد.

جنگ آزروث: افتخار گم شده؛ تریلر پرجزئیات سینماتیک wow

عنوان افتخار گم شده دومین سینماتیک مربوط به نسخه جنگ آزروث است، البته اگر تریلر انتشاری بازی را حساب نکنیم. زمان وقایع داستان مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که پس از Battle of Lordaeron که در تریلر اشاره شده دیدیم اتفاق می‌افتد. در این تریلر کاراکتر سارفنگ را می‌بینیم که حین نبرد توسط گروه متحدان دستگیر شده و در شهر Stormwind زندانی است.

ویدیو با نمایش بندر استورم‌ویند که بسیار باشکوه است شروع می‌شود. در حالی که شهر در بازی به آن بزرگی که در تریلر می‎بینیم نیست، در این ویدیو مقیاس واقعی که در روایات آمده است را می‌بینیم. نکته قابل توجه دیگر این سینماتیک پرداختن به جزییات است. در ثانیه‌های آغازین نماهای بسته زیبایی از کاراکتر آندوین را می‌بینیم که به شکل حیرت‌آوری واقع‌گرایانه است. می‌توان کرک‌های روی چانه، لکه‌های روی پوستش، چروک‌های پیشانی و دیگر جزییات ریز صورتش را دید.

تیم بلیزارد باید زحمت زیادی برای جان دادن به کاراکتر آندوین کشیده باشند و ما تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که مبحوت کیفیت بخش ابتدایی تریلر شویم. ادامه تریلر نیز عالی است اما چون در فضای تاریک زندان شکل می‌گیرد بسیاری از جزییات را از دست می‌دهیم. اگرچه این تریلر یکی از بهترین سینماتیک‌‌های wow تا کنون بوده اما روایت داستانی آن با بهترین بودن فاصله دارد. در مجموع این تریلر یک سینماتیک خوب است اما ورلد آف وار کرافت سینماتیک‌های بهتر از این هم دارد.

تریلر بسته الحاقی Cataclysm

Cataclysm یکی از بحث بر‌انگیزترین بسته‌های الحاقی wow تا به امروز بوده است. این بسته الحاقی وقتی آمد که بلیزارد تصمیم گرفت با استفاده از یک اژدهای بسیار بزرگ که تقریبا نصف دنیا را به آتش کشید، چهره جدیدی به آزروث ببخشد.

بنا بر چند دلیل تریلر Cataclysm نقطه عطفی در میان دیگر ویدیوهای سینماتیک wow است. اول این که صدا پیشگی و موسیقی متن عالی بوده و به خوبی شخصیت منفی Deathwing که برای پایان دادن به دنیا در بازی حضور دارد را به مخاطب معرفی می‌کنند. علاوه بر آن دیدن نابودی محل‌های محبوب بازی مانند پل Darkshore یا مجسمه گوبلین Booty Bay هنگام انتشار این تریلرکاملا شکه کننده بود. اگرچه این تریلر الان مانند آن موقع تاثیر گذار نیست، اما تماشای خرابی‎‌هایی که Deathwing از خود به جای گذاشته است هنوز هم جالب است.

تریلر سینماتیک Mists of Pandaria

هیچکس سینماتیک‌های wow را به خاطر حس شوخ‌طبعی نمی‌شناسد خود بازی هم همین‌طور. در واقع بلیزارد با ساخت تریلر Mists of Pandaria ریسک بزرگی کرد و ممکن بود عواقب این ریسک دامن‌گیرش شود، اما این‌گونه نشد. در حالی که در آن زمان نقدهای بسیاری به این نسخه از بازی وارد شد، این تریلر نظر مثبت مخاطبان را به همراه داشت و تا کنون در دنیای سینماتیک wow جزو بهترین‌ها بوده است.

این سینماتیک شامل همه چیز از جمله صحنه‌های اکشن، کمدی، موسیقی عالی، صداپیشگی فوق‌العاده، سینماتوگرافی زیبا و هر چه که فکرش را کنید بود. شاید بلیزارد باید از این مدل سینماتیک‌ها بیشتر می‌ساخت اما دیگر این اتفاق در wow نیفتاد. این حس شوخ‌طبعی را می‌توان در بازی‌های دیگر بلیزارد مثل Overwatch دید اما در World of Warcraft خیر.

تریلر اولین نسخه wow

حدود دو دهه پیش همه چیز از اینجا شروع شد؛ اولین تریلر سینماتیک wow. این سینماتیک آن‌قدر قدیمی است که عمر آن برمی‌گردد به قبل از Youtube و دیگر شبکه‌های اجتماعی که حالا استفاده می‌کنیم. جدا از قدمتش این تریلر با در نظر گرفتن همه جوانب هنوز هم شگفت‌انگیز است.

بلیزارد قبل از ورلد آف وارکرافت نیز به خاطر سینماتیک‌های با کیفیتش شناخته شده بود. این استودیو قدرت خود را در زمان وارکرافت 3 هم به نمایش گذاشته و بعضی از آثارش هنوز در خاطر ما مانده است. اما این اولین سینماتیک بلیزارد بود که توانست در سراسر جهان دیده شود و توجه میلین‌ها نفر را به خود جلب کند و گیمرهای زیادی را طرفدار World of Warcraft سازد.

این تریلر هنوز یکی از به یاد ماندنی‌ترین سینماتیک‌های دنیای بازی‌هاست که توانست بسیاری از افراد را به ورلد آف وارکرافت علاقه‌مند کند. به احتمال زیاد خیلی از مخاطبان به خاطر این تریلر شروع به بازی wow کردند. سخت‌گیرانه بخواهیم نگاه کنیم این سینماتیک می‌توانست با بهره‌گیری از برخی عناصر داستانی بهتر از چیزی که هست باشد.


صحنه‌های سینماتیک wow؛ بلیزارد پیش‌رو در کیفیت

در این مطلب با چند تا از بهترین ویدیوهای سینماتیک wow و همین‌طور نرم‌افزارهایی که شرکت بلیزارد برای این کار استفاده می‌کند آشنا شدیم. بخش سینماتیک بازی‌ ویدیویی قسمت جذاب آن است که توجه بسیاری از گیمر‌ها را به خود جلب می‌کند. همان‌طور که گفتیم تریلر سینماتیک wow تاثیر زیادی در فروش اولین نسخه World of Warcraft در سراسر دنیا داشت و توانست این بازی را به همه معرفی کند.

با توجه به آنچه که تا کنون خواندیم نباید از تاثیر صحنه‌های سینماتیک غافل شد. حتی بعضی از بازی‌ها به خاطر داشتن صحنه‌های سینماتیک جذاب کارگردانان را به این فکر می‌اندازند که یک فیلم سینمایی از آن بازی بسازند. استفاده از هنر سینماتیک کار ساده‌ای نیست. استودیویی مانند بلیزارد سال‌ها تلاش کرده تا بتواند در این کار پیشرو باشد. بنابراین استفاده درست از این هنر می‌تواند کمک بسیار زیادی به جذاب‌تر شدن بازی کند.

بالاترین هیجان و کسب جوایز در مسابقات بازی های آنلاین مارکوورس

مارکوورس نقطه عطفی در صنعت بازی‌های آنلاین در ایران است. ما پلتفرم مارکوورس را به‌‌گونه‌ای توسعه داده‌ایم که مسابقات بازی های آنلاین در حالت اتوماسیون کامل برگزار شوند. این باعث پیشگیری از هرگونه خطای انسانی می‌شود. همچنین تمامی مراحل و اقدامات مربوط به مسابقات از جمله گروه‌بندی و سهم‌بندی خودکارسازی شده‌اند.

مارکوورس امکان تماشای مسابقات را برای بینندگان مختلف در سراسر دنیا فراهم کرده است. ما همچنین تمامی نیازهای گیمرها را در تمامی سطوح فراهم کرده‌ایم. شما می‌توانید انواع جم‌ها، گیفت کارت‌ها و آیتم‌های مختلف بازی‌های محبوب را نیز به کاربران این پلتفرم و علاقمندان بازی‌های ویدئویی و آنلاین عرضه می‌کنیم. برای حضور در مسابقات بازی های آنلاین مارکوورس می‌توانید همین الان در بخش مسابقات در رقابت بازی مورد نظر خود ثبت نام کنید.


Marcoverse

مارکوورس نقطه عطف صنعت بازی در ایران. در مارکوورس دنیایی از سرگرمی هاست که نه تنها مرجعی برای برگزاری رویداد های مسابقه است، درون خود دارای یک ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوورس قرار دهید؟